Hemma från Mallorca.

Hola!

Nu så har jag kommit hem från en vecka på Mallorca. Var där med mamma och Malin i en vecka och det var verkligen hur fint väder som helst! Det var ca 30 grader varje dag med sol och så var det ca 27 grader. Så det var verkligen jätteskönt. Man hade även hur bra utsikt som helst från rummet på hotellet också. Vi bodde på fjärde våningen och hade havsutsikt, man såg även ända till Palma också från vårt rum. Och från hotellet till stranden så var det nog bara runt 150 meter, och det var ju ett stort plus! Men i området där vi bodde så kryllade det typ av tyskar och vart man än gick så hörde man någon som snackade tyska! På restaurangerna där jag, mamma och Malin gick och åt och på de ställen som vi gick förbi började de prata på tyska med oss. Men vi pratade på engelska med dem då.

Under veckan som gått så har jag även pratat mycket spanska med lokalbefolkningen. Det är väldigt bra gjort av mig eftersom jag inte är den sorts person som gillar att prata så mycket, men dem förstod i alla fall vad jag sade, och det var ett stort plus. Nu så ska mamma skriva ett intyg till min spanskalärare om att jag har pratat spanska under veckan som varit så att han verkligen tror mig. Har även pratat lite italienska, och mamma ska skriva en liten lapp till min italienskalärare om det också.

Nu har man då kommit hem igen, och det känns skönt att vara det. Men på tisdag så ska jag iväg igen och vara borta i ytterligare en vecka. Men då är det inte på något varmt ställe som jag ska vara, utom uppe i Kebnekaise i kylan. Vilket betyder att jag kommer att bli sjuk! Har redan ont i huvudet och känner mig lite halvt om halvt okej och så ska man bli frisk tills på tisdag - vilket jag inte tror kommer att vara troligt - men jag får se hur det bli. Men det kommer nog att gå bra. Det kommer i alla fall att bli en upplevelse. Man behöver i alla fall bara betala 300 kr och resten betalar skolan. That's very good!!

Imorgon blir det till att packa klart allting i ryggsäcken jag ska ha med upp, men även till att ta igen mig lite. Sen på måndag blir det till att åka in till skolan och även handla det allra sista som mat, godis, gasol och lite annat smått.

Men höres.

Kommentera här: