I'm back!!

Hej igen!

Nu är man då tillbaka från allt resande igen. Det känns verkligen skönt att få vara hemma nu under en längre tid utan att åka någonstans eftersom då kan jag ta det lite lugnare. Skolan har ju börjat igen på riktigt nu. Började ju förra måndagen men då åkte jag upp till Kebnekaise det första jag gjorde med Natur- och Frilufstliv B-gruppen och var där uppe tills igår då vi kom hem därifrån. Så nu har man bestigit Sveriges högsta berg och avslutat två kurser i ett. Så det känns ju väldigt skönt att veta. Då har man ju ngra kurser mindre än de andra i klassen.

Boken jag läser nu är Iliaden av Homeros. Vissa kan kalla mig lite galen och konstig, men jag tycker faktiskt att den är bra, Det är ju lite jobbigt att läsa i början, men om man bara kommer in i den så går det faktiskt bra. Rätt så mycket krig och beskrivningar om hur personer genomborras av spjut gjorda av koppar. Men den smällen får man ta. Ska ta och läsa Odyséen - även den av Homeros - när jag läst ut Iliaden. Har läst 16 sånger (kapitel) av 24 sånger. Så det är ju inte mycket kvar. Tänkte att jag skulle ta och försöka läsa minst en sång per dag i Iliaden, och det skulle då ta 24 dagar att läsa ut den. Min svenskalärare tycker att det är väldigt bra gjort av mig och han sade till och med att jag var en av de mest ambitiösa och disciplinerade elever som han någonsin haft och att han var stolt över mig. Det är ju alltid roligt att höra av en lärare.

Men skriver mer sen, ska strax gå ner på stan eftersom jag inte har någon engelska nu på eftermiddagen som jag skulle ha haft.

Hej då!

Kommentera här: