Jahapp.

Hej igen!

Nu så har det i alla fall löst sig med sovplats under reggeafestivalen. Mamma kommer då och hämtar mig. Väldigt schysst det. :) Men jag märkte att hon blev irriterad när jag sade att jag fått det genom en av capoeiragrupperna här i Uppsala. Hon tycker antagligen att jag får capoeiran upp över öronen, men vad vet jag?? Men jag såg att hon himmlade med ögonen och suckade inom sig när jag sade det. Det känns som om det är helt fel av mig att jag anmälde mig som voluntärarbetare nu på festivalen och att jag ska börja träna capoeira i höst för att mamma verkar bli sur så fort jag nämner just "capoeira". Men jag tycker ju att männiksorna in i capoeiragruppen här i Uppsala är hur schyssta som helst och är jättetrevliga också. Plus att det är en väldigt bra träningsform också för den delen och att man lär känna nya människor också. Pappa tycker att det är roligt att jag har hittat någonting som jag tycker om och som jag vill hålla på med, men när mamma är lite på avigsidan på samma sak så är det ju inte lika roligt längre. Plus att nu så vet jag inte heller vad jag ska ha som projektarbete längre!! Tänkte ta capoeira, men nu så har jag börjat tänka om lite. Jag skulle jättegärna vilja ta capoeria som projekt, men då kommer mamma att bli hur jäkla galen som helst och säga att jag har blivit helt fanatisk över det och antagligen säga att jag inte får träna, plus att hon kanske skulle säga att jag umgås för mycket med en av mina kompisar som just håller på med den här sporten. Då är bara problemet - vad ska jag då ta som projekt??? Ingen blekaste aning!!! Kan väl ta någonting som stickning..... 100 p - hur man lär sig sticka.
Nej, men nu var jag lite väl sarkastisk mot mig själv. Jag ska inte ta stickning. Men jag har ingen aning om vad jag ska ta då. Men jag hittar väl på någonting.

Kommentera här: