Lång och tröttsam helg.

Hej!

Nu sitter jag här igen och skriver. Den här gången är jag dock HUR trött som helst och vill helst av allt bara gå och lägga mig! Men det kan jag dock inte göra för tillfället eftersom jag måste väcka min syster om ca 5-10 min för att hon ska duscha då... Fattar inte riktigt varför då, men that's how she is.

Jag kan säga att jag har haft fullt upp den här helgen. Igår så var jag kökspersonal/barnvakt på min före detta grannes bröllop; och det var jag mellan 16.00 - 01.30. Så man var ju uppe på benen hela tiden då och fixade med förrätten, huvudrätten och efterrätten SAMT att jag då och då fick vara barnvakt åt min gamla grannes systers dotter när hon var för livlig och inte kunde vara i matsalen med de andra. Men det gick jättebra till slut. Vi i personalen fick som tack ett presentkort på 100 kr på SF bio, vilket var till stor glädje. Som jag redan skrivit så gick jag hem vid 01.30, men när jag kom hem så somnade jag inte förräns vid 03.00 - eller någonting sådant - för att jag inte riktigt kunde slappna av, av någon konstig anledning. Delvis kunde det bero på att det hade börjat ljusna ute och att fåglarna började kvittra också vid den tidpunkten. Men till slut så somnade jag, som tur var.

Imorse var jag tvungen dock tvungen till att gå upp vid 08.30 för att sedan bege sig till Tom Tits med familjen och en kompis till min syster plus kusiner vid 09.30. Jag kan ju säga att jag var väldigt trött då eftersom jag inte fått så mycket sömn under natten och att jag fick lov att vakna tidigare än jag vanligtvis brukar göra på sommaren och på loven när man inte har skola. Vi kom till Tom Tits strax efter att de hade öppnat där vid 11.00 och sedan så var vi där ända tills de stängde vid 18.00. Det var väldigt trevligt att vara där under dagen och jag gjorde även några inköp där som jag tyckte om. Efter det så åkte vi allihopa till McDonald's och åt mat innan vi åkte hemmåt. Svängde först in hos min systers kompis hem och släppte av henne där. Där blev vi även bjudna på fika och så såg vi även lite på matchen mellan Tyskland och Spanien. Hejade på Spanien - vilka jag nyss fick veta vann. Så det är ju bra. Trodde faktiskt att Tyskland skulle vinna även om jag hejade på Spanien. Men så blev det inte, vilket jag är rätt så glad över. (Tycker inte illa om Tyskland eller någonting sådant, bara så att alla vet. Dem är väldigt bra på fotboll och är även ett trevligt land.)

Men ska nog ta och gå ner och sova så snart min syster kommer ut från duschen så att jag kan göra mig i ordning för att därefter gå och lägga mig så att jag får någon sömn.

Kommentera här: