Musikinköp

Hej!
Idag har jag tagit det rätt så lungt. Har läst ut en bok nu på morgonen och har därefter börjat med att läsa en bok som vi fick från skolan att läsa under sommarlovet. Efter det har jag inte gjort så mycket. Tog dock tåget in till stan vid halv två och var inne där i ungefär två timmar innan jag återigen tog tåget, men denna gång hem. Träffade faktiskt min historialärare Emma på stan idag också. Det var väldigt trevligt. Så då stod vi och pratade lite grann med varandra. Sedan gick jag in i några affärer nere på stan, gick även in på "Saint Tropez" och köpte fyra stycken CD-skivor för 159 kr, så det var ju ett väldigt bra pris. Det blev två CD-skivor med Frank Sinatra, en CD-skiva med Nat King Cole och även en CD-skiva med Ella Fitzgerald - vilket var en dubbel-CD också! Så då blev jag ännu gladare. Sitter nu och lyssnar på dagens inköp och än så länge är det Ella Fitzgerald som är bäst och det är väldigt bra musik också. Nat King Cole CD:n var inte så bra. Men men. Det finns ingenting jag kan göra åt det nu. Så då är det bara till att acceptera läget och inte gräma sig någonting mer över det.
Sitter nu även och chattar med en norska. Jag sitter och skriver på svenska och hon sitter och skriver på norska. Det går ju väldigt bra att förstå vad hon skriver, men ibland förstår man ju inte vad olika ord betyder. Men då får man ta och fråga, och jag har även påbörjat en egen Norsk-Svensk ordbok där jag skriver upp orden. Det har visat sig vara väldigt nyttigt, för jag kommer då ihåg orden utan att behöva titta i ordlistan.
Men skriver mer senare.

Hej då!

Kommentera här: