Torsdag och fredag v. 48, 2008

Tjena!

I torsdags så var man ju iväg och red på Soffan (häst). Ramlade av när hon tvärvände och slog i både rygg och nacke - vilket ledde till att jag tog mig in till akuten under fredagen och var där i ca 5 timmar totalt. Det var inget allvarligt, så det var ju skönt att veta. Det här var även första gången jag fick åka in till sjukhuset pga ridningen! Och då har jag ridit sen jag var 5 år gammal också, och nu är jag 18!

I torsdags så var jag även på capoeiraträning. När jag kom dit så var det Falken som höll i träningen. Men när jag kom så var även Anna och Cristiano där!!  Var lite konstigt att se dem där på en torsdag... Satt och pratade med Cristiano ett tag då i väntan på att träningen skulle börja. Efter ett tag så berättade han att Profesora Tatiana var där! (Hon är en av de få kvinnliga capoeiraproffessorerna i världen tror jag) Han gick och hämtade henne, och så fick jag träffa henne. Det var coolt tyckte jag! Haha! Hon frågade mig - på portugisiska - om jag kunde prata portugisiska (Fala portughêse? elr någonting sånt), och jag svarade faktiskt på portugisiska att jag inte gjorde det. Och jag har aldrig tagit någon kurs i portugisiska alls!! GO ME!! WOHO!! Men gick över till spanska och italienska sen.

Takashi var med på träningen idag också. Så det var väldigt kul. Mitt under träningen så kom Akesse med hans barn också. Det var hur kul som helst att få träffa Akesse igen! Och hans barn är så himla söta!

Jag och Takashi tog och goofade runt också. Tog och låtsasfightades några gånger, vilket ledde till att Takashi fintade mig och slängde sedan upp mig på hans axel och sprang iväg lite. Men det var bara kul! Haha!

Man har även fått reda på att han har en tjej, så man bara: "Jahapp... Där rök den chansen också..."
Men alla killar som jag är intresserad av är upptagna, eller så är personen för gammal också för att kunna ha något "förhållande" med heller... SÅ jag kommer fortfarande att vara singel ett bra tag till framöver. Så försök inte ens tanken att försöka argumentera med mig om den saken, girls!! It ain't goin' too happen' that I gonna' get a boyfriend. And that's the truth!

Kommentarer:

1 Angelica:

some day =) när du minst anar de!

Kommentera här: