Helgen snart över.

Hej!

Helgen har varit helt okej. I fredags efter det att man kom hem från skolan så cyklade man ut till stallet och red ut ett tag innan man tog in alla hästarna i stallet och gav dem mat och så. Sen när man kommit hem, duschat och ätit middag vid sådär 20.00-tiden så gick man över till grannen och sov över där tills lördagen. Sedan hjälpte man henne att städa i sin lilla lägenhet innan man gick hem.

Igår så såg man på Stjärnor på is, och jag tycker att Tony Irving är en av de bästa - även om han inte åker så bra - , men Markus Fagervall är på 1:a plats.

Idag så har jag däremot inte gjort så mycket. Har för det mesta tagit det lugnt. Första helgen som jag inte har tränat på på ungefär över en månad nu! Känns rätt så skönt.

I torsdags så var det capoeiraträning, och det var roligt. Var bara 6 st som var på träningen då, men det gick bra det ockås. De som var där var jag (Linda), den andra Linda, Madde, Andreas, Takashi och en ny kille vid namn Rikard. Falken höll i träningen i torsdags som vanligt. Vi fick träna på ett par saker som vi hade övat på förra torsdagen, och det tyckte jag var bra. Jag tycker att både Takashi och Falken ser bra ut. Hehe!! Men vet dock inte om de har någon flickvän eller inte. Men men... Man får väl reda på det så småningom. En liten rolig sak är att alla i gruppen håller på och tappar hud under fötterna eftersom det blir en sådan friktion på huden under fötterna så att huden lossnar. Haha! Så man kan helt plötsligt känna hur huden börjar fladdra lite under fötterna och att det sedan ligger en hudbit på golvet där man precis hade varit! Haha!

Imorgon så är det skola igen då, och det är väl sisådär roligt. Men det är ju sista veckan nu innan höstlovet på två veckor. Så det är ju bra. Kom just på att jag har en spanskaläxa tills imorgon... Det är att läsa "De tre små grisarna" på spanska och stryka under de ord som man inte förstår. Och har jag gjort det? Icke sa Nicke... Har bara läst igenom den en gång, och det var på förra lektionen. Hehe! Go me!!

Kommentera här: