Torsdag eftermiddag.

Sitter nu i skolan och gör ingenting speciellt. Har haft en rätt så soft dag faktiskt. Började klockan 09:00 med att ha prov på Livets kemi i Naturkunskap B. Pluggade nästan inte ett dugg, utan jag läste igenom alla mina anteckningar igår kväll innan jag gick och lade mig, och att jag hade svarat på frågor tidigare i veckan. Annars inte mycket mer på det. Men det kändes att det gick väldigt bra i alla fall. Man kom ihåg i stort sett allting. Det var ju som en repetition från högstadiet för mig, och jag kom ihåg typ allt som vi har gått igenom nu på denna kurs.

Sedan var det håltimme mellan 09:50 och 13;45 innan man hade lektion igen. Då tog jag och åkte hem till mamma för att lämna några saker och sedan gå till Stadsbiblioteket för att låna en bok till engelska c kursen. Det blev "Washington Square" av Henry James. Verkar vara en bra bok.

Sedan började Internationell Ekonomi, och då fick man reda på att man kunde åka hem och jobba på en uppgift. Så man bara: Great! Just great!! Måste ändå stanna kvar i skolan för att man ska åka och träna senare, så då har man stannat kvar i skolan. Har i alla fall fått lite gjort på uppgiften. Så det är duktigt gjort av mig!

Ska ta bussen från skolan om ungefär 70 minuter som tar mig ut till Allianshallen. Får sedan sitta och vänta i en timme innan den börjar. Men då kan jag göra lite skolarbete, så det är bra. Om inte Cristiano är där och kommer ut och börjar snacka med en. Då tappar jag koncentrationen på skolarbetet direkt och börjar att snacka med honom istället på spanska, svenska och engelska (och lite italienska)!

Men vi får se hur allting urartar sig.

Kommentera här: