Capoeira i parken

Blev tyvärr inte så att man träffade Luis idag då han hade - på något förträffligt sätt! - tappat bort sina pengar. Han kunde då inte komma till Uppsala då på grund av det, så då åkte jag in själv istället.

När jag var inne i stan så sprang jag ihop med Kani och Anton som gick i klassen under mig på skolan. De var på väg till skolan så jag tog och följde med dem dit. Träffade då Tony - som jag hade som engelskalärare nu i våras - och pratade med honom ett tag. Efter det så gick jag hem till mamma för att hämta några saker och gick sedan ner på stan igen. Denna gång sprang jag ihop med Marisja och Marina på gågatan här i stan. Tog då och gick in på Gina Tricot på gågatan och även i Forumgallerian. Sedan gick jag och Marina och köpte en Cupido-sallad. SÅ HIMLA GOD SALLAD säger jag bara! Sedan gick vi in på Hemköp då Marisja skulle köpa några saker där, och sedan gick vi tre och satte oss vid Fyrisån och åt vår mat.

När maten var avklarad vad klockan närmar femtiden, och då tog jag och gick till Stadsparken. Gick till det lilla gula huset där de säljer glass och träffade capoeirafolket där. Var väldigt trevligt att träffa dem igen. En vecka sen sist. Vi tog då och spelade lite musik och sjöng lite i en halvtimma ungefär och sen så kom det lite fler folk och så satte vi sedan igång en roda. Väldigt trevligt kan jag säga! Men väldigt jobbigt också kan jag säga! Har typ inte tränat sen i början av den här månaden och så skulle man upp i rodan idag och spela i över 25 grader!! Men det gick! Får vara glad att jag inte ska med till Portugal i år! Haha!

Man märker hur nära man har kommit personerna på träningen nu efter hand då man lägger märke till hur nära man sitter varandra och hur man beter sig runt omkring dessa personer. Med andra som jag känner beter jag mig absolut inte på samma sätt! Med dem sitter jag på minst en halvmeters avstånd och beter mig på ett speciellt sätt, men sedan med capoeirafolket så sitter jag hur nära som helst, kanske 5-15 cm ifrån och skojar och har mig som tusan och beter mig helt annorlunda! Men det är verkligen hur kul som helst. Har blivit mycket mer öppen sen jag kom in i "capoeiravärlden", och det är ju väldigt positivt. Har bättre kontakt med killar nu också. Ett stort plus det ju! Haha! Är även mer självsäker på mig själv, och vågar vara mig själv bland dessa personer.

Sitter nu på mitt rum och tittar på "The Perfect Man" med Hillary Duff och har redan ätit lite jordgubbar och ska strax dricka te och äta ett par mackor.

Ciao!

Kommentera här: