Skola och stallet.

Idag åkte jag in till skolan med 09:22-bussen från Storvreta in till stan. Min lillasyster Agnes och hennes klass åkte också med den bussen, och då fick hon sitta i mitt knä hela vägen in då det var fullproppat. Snacka om att hon hade tur att jag hoppade på hållplatsen innan!! För då så fick hon i alla fall sitta hela vägen in till stan.
Lektionen jag hade idag var spansk grammatik, och det vi gick igenom idag var personliga pronomen och om hur man använder det i meningar och olika sammanhang och sammansättningar.
Efter lektionen gick jag ner på stan och tog någonting att äta innan jag tog tåget hem, bytte om till ridkläder och cyklade ut i motvinden till stallet.
När jag hade tagit in Soffan från hagen tog jag först och ryktade av henne - och hon högg inte till en enda gång! Helt otroligt!! Sedan tog jag och kratsade hovarna, vilket var väldigt jobbigt då hon hade så mycket lera som verkligen låg stenhårt i hoven!! Men fick bort allting till slut och var då helt genomdränkt av svett!! Efter det tog jag och sadlade henne med engelsk sadel - vilket är en helt vanlig sadel vilken man använder på ridskolorna - och därefter satte jag på henne tränset.
Tog en utetur på ca 45 minuter idag och blev en blandning av skritt, trav och galopp. Tror att Soffan tyckte att det var roligt att få komma ut och springa av sig lite.
Väl tillbaka i stallet så var hon helt dyngsur!! Så hon har verkligen fått jobba idag. :) Tog och sms:ade Susanne och frågade om jag skulle sätta på Soffan något täcke då hon var svettig. När jag även skrev att det kanske var bäst då det blåste och att Soffan kanske skulle bli sjuk annars svarade Susanne att det var väldigt bra tänkt. GO ME!! WOHO!! XD Kan vara väldigt smart ibland hörni. ;)
Men det var väldigt roligt att dra ut och rida idag!! Var speciellt kul att trava och galoppera också då jag inte har gjort det på en väldigt lång tid! Och det gick faktiskt bättre att göra dessa två moment idag också. Kunde verkligen få Soffan att trava samt galoppera mera samlat än att hon bara skulle rusa iväg i dessa gångarter. :)
Och här har vi då Soffan. :)

Kommentera här: