26 de enero de 2010. (26/1-10)

Hola a todos!  

Idag har man haft runt fyra timmar spanskaundervisning. Första lektionen började vid 10:15, och då har jag Skriftlig språkfärdighet - eller med andra ord: Grammatik! Innan jag gick till lektionen så sprang jag in på Studentbokhandeln på Sysslomansgatan och köpte en bok som jag behövde. 419 kr fick jag då betala för den fina grammatikboken! Känns VÄLDIGT roligt! Not!
Efter att haft grammatik i ca 90 minuter hade jag en till lektion, och det var Allmän och spansk fonetik. Trevlig lärare från Argentina har man där. Hur rolig som helst också! Haha! Han förvarnade oss om att vi skulle komma att hata honom längre fram i kursen, så vi får se hur det blir. Han sade även att vi inte behövde köpa några böcker till denna delkurs. THANK YOU!! :D (Redan då min favoritlärare)
Efter det att spanskan var över för dagen gick jag och kollade i Karin Boye-biblioteket på Humanistiska för att se om dem hade några av de böcker jag inte har köpt ännu inne. Hade bara den ena, men inte den andra. Så då sket jag i det hela. Skulle vara tvungen att gå till Rediviva för att låna boken också, och man får typ bara ha boken en vecka också för den delen.
Gick därefter till Akademibokhandeln för att kolla om de hade de två böcker jag behöver till Kultur och Samhälle-delkursen, och de hade båda. De var inte så dyra heller för den delen - säger man nu efter ett tag då man sett alla andra priser på sina kursböcker till andra kurser. Båda böcker kostade 299 kr var, men jag tog bara och köpte den ena av dem då jag måste läsa några sidor i den boken tills på torsdag. Kan vänta med den andra tills nästa vecka - om jag har pengar att köpa den då.
Boken jag köpte på Akademibokhandeln heter: España. Historia, literatura y arte och är skriven av Soledad Miguel. Den är helt på spanska - surprise surprise liksom! - och handlar om Spaniens historia. Eller rättare sagt en introduktion till den spanska historian och dess kultur. Och nu så har man kurslitteratur på hela TRE språk istället för två. Men det är bara att kämpa på!
Och slutligen vill jag kommentera min/vår kära gamla spanskalärare:
A trabajar!!

Kommentera här: