Gran Canaria

Hallå igen!
Var ju förra helgen på Gran Canaria med min mamma, morbror och syster, och det var väldigt trevligt! :) Var varmt och skönt och man kunde gå runt i shorts och linne! :D När vi åkte till Gran Canaria så mellanlandade vi först i Barcelona innan vi åkte vidare därifrån till slutdestinationen. När vi hade landat samt hämtat det baggage vi checkat in så gick vi till ankomsthallen där en person hämtade upp oss för att skjutsa oss till hotellet vi skulle bo på. Fick åka limousine dit! :D
Mamma och morbror i limon.

När vi väl kom till hotellet - vilket var ett 5-stjärnigt hotell och en golf resort (so me!! not.. :P) så blev det problem med incheckningen då hotellet antagligen inte hade våra reservationer, och vi hade liksom bokat i oktober och betalat! Så lite konstigt att de inte hade våra rum då och att det var fullbokat.. 


Hotellet vi skulle bott på..


Roade mig lite med min syster (på bilden) medan diskutionerna pågick i receptionen.


En av alla pooler på hotellet i olika nivåer.

Till slut så fick vi rum på ett annat hotell i Maspalomas som låg cirka en kvart ifrån detta hotell med bil, och personalen där var hur snälla som helst och väldigt tillmötesgående! Fick en liten suit med havsutsikt - hur fint som helst!! Och frukosten där var helt underbar!! Fanns hur mycket som helst att välja bland, och sen så fick man dricka gratis Cava (spansk champange) som man kunde dricka av på frukosten!!! :D 


En del av utsikten.


Utsikten från balkongen! :D


Lite av Maspalomas.

Åkte upp till andra hotellet och solade och badade i deras pooler under helgens gång också, otroligt fin utsikt högst upp!! Sedan var vi även på massage där, och då så fick jag snacka spanska som tusan med personen som masserade mig! :P Var kul, och jag märkte att jag kunde göra mig förstådd på spanska också, även om det var ett tag sedan jag pratade spanska. ^^ Men hade ju en normal konversation kan jag säga! :D

Poolen högst upp på hotellet i bergen. Sunset Pool hette den nog.


Solbäddar med utsikt ut över landskapet och havet.


Närbild på växt.

Poolen vid SPA:t.

Var även till ett litet ökenområden som finns mellan Maspalomas och Playa del Inglés, och det var väldigt coolt! :D


Mamma och syrran i öknen. :P

Kommentarer:

1 BabyPeaches:

Tror du jag blir avundsjuk eller?

- Ja, det blir jag faktiskt. Din lyxlirare!

Kommentera här: