The Social Network

Har idag sovit ut ordentligt efter att ha fått en timmes mindre sömn igår pga jobb och framställd tid med en timme. Kan säga att alla var rätt trötta, såväl anställa som kunder (de vi tar hand om). Idag har jag tagit och pallrat mig iväg till gymmet, första gången på ett tag nu faktiskt. Tog och började cykla till och från jobbet två dagar förra veckan (dock inte igår pga att det blåste som sjutton när jag gick upp), och idag tog jag och cyklade till och från gymmet. Tog ca 20 minuter dit och 20 minuter hem, och jag var på gymmet i ca 45-50 minuter. När jag cyklade hem och skulle över ett övergångsställe så såg jag att 20:an stod på busshållplatsen vid Akademiska Södra, och jag var också där just då, så då bestämde jag mig att kolla om jag kunde komma hem före bussen skulle komma till busshållplatsen jag brukar hoppa av vid. Kan säga att jag kom fram före bussen, men cyklade som en galning längs hela Dag Hammarskjöld i motvind för att lyckas med det! :P Men det gick! ;) STOLT!!



Innan jag for till gymmet så kollade jag på Top Gun med Tom Cruise samt Anthony Edwards (som spelar Dr. Green i Cityakuten), och jag tyckte att filmen var väldigt bra! :D Ska se den igen innan jag lämnar tillbaka den till Stefan. Har även lånat en hel del andra filmer av honom också. Igår kväll kollade jag på Daybreakers, och det var också en bra film. Har nyss sett The Social Network som handlar om facebooks uppkomst samt om Mark Zuckerberg som fixade till det etc etc. Väldigt intressant.
Just nu sitter jag och kollar på The West Wing (Vita Huset), och är inne på nionde avsnittet på första säsongen. Är en trevlig serie. :) Har fått låna de två första säsongerna av Stefan också. Sen är det vara sex säsonger kvar att se. :P Tur att man har honom och att han köper på sig så många filmer, för då slipper jag sitta utan film att se på! :D Haha!
Inka - den lilla rackaren - mår bara bra och har börjat busa omkring riktigt ordentligt! Har kommit på den brillianta idéen att hon kan hoppa upp i ett fönster och kika ut, och hennes nedhoppning är ju brilliant den också... Hoppar ner på min säng - iofs är det en mjuk landning, men man ser vart hon har landat. Imorse när jag fortfarande låg i sängen och vilade så hoppade hon upp i fönstret, och då var det bara för mig till att lägga mig närmare väggen så att hon kunde hoppa ner sen igen. Hon har även börjat leka mer med sina leksaker, och det är kul att se det. :) Och hon ser ju för rolig ut när hon leker med dem! :D Haha! Hur sött som helst! ^^ Hon kutade tidigare idag fram och tillbaka mellan sovrummet och vardagsrummet som en galning, och mattan såg ut som en sorts krigszon! :P Men hon är ändå världens gulligaste! :)
Ha det så bra!!



// Linda

Kommentera här: