Katt- och jobbhelg

Är nu hemma hos min kompis Erika en till helg för att titta till katterna medan hon behöver åka iväg över helgen. Men för mig gör det inte någonting alls i och med att jag då bor så pass centralt inne i stan (Uppsala) så att jag kan gå till jobbet, vilket tar ca 10 minuter härifrån, plus att jag får 45 minuters "sovmorgon" till 05:45, då jag egentligen brukar ta bussen till jobbet på helgerna. Så det är bara skönt att slippa åka bussen till jobbet och hem på helgerna. 
 
Som ni redan antagligen förstod ovan så är det jobbhelg för mig denna helg. Woho for that! 
 
Det är lite segt att jobba helg faktiskt, men det enda som faktiskt känns "jobbigt" med det hela är att det är HELG och att man måste gå upp tidigt. Sedan däremot när man ÄR PÅ JOBBET så är det väldigt skönt. Det är hur lugnt som helst i hela staden, lite trafik, och lite människor som rör sig, vilket är superskönt när man cyklar runt då man tar sig fram snabbare, och man vaknar upp på ett skönare sätt. Sen får man ju även lite extra i lön då man jobbar helg, vilket inte är helt fel. 
 
Imorgon efter jobbet blir det julbord med hela tjocka släkten här i Uppsala.Ser fram emot att träffa vissa, men andra känns det bara lite jobbigt att träffa. Men, det är ju inte ofta man träffar dem, så man borde väl kunna klara av någon - några - timmar med allihopa. 

Men nu så ska jag fortsätta kolla på Cops och gosa lite mer med Gertrud - som för tillfället sitter på golvet och stirrar på mig lite galet. Haha!

Ha det så bra!
 
// Linda

Kommentera här: