Lugn kväll

Det har varit en väldigt lugn kväll för mig idag. Känns väldigt skönt att ta det lugnt för omväxlings skull. 
 
Jag har jobbat både igår och idag, och jag har då behövt gå upp vid 05:00 båda dagarna. Igår efter jobbet åkte jag även hem till pappa och firade honom på hans födelsedag, och jag stannade där tills 21:00-tiden, då jag var tvungen att åka hem så att jag fick mig några timmars sömn för dagens jobb mellan 07:00-14:00.
 
Det jag har gjort efter jobbet är bara att ta det lugnt och vila upp mig. Tog en skön, varm dusch när jag kom hem, sedan tittade jag på några avsnitt av Bones - där jag är inne på mitten av säsong 2 - och efter det tog jag och gjorde i ordning lite middag.
 
Min middag ikväll blev makaroner och stekt falukorv med ketchup, och som middagsunderhållning tog jag och såg på "Åh, Vilket Party" (Filmens orginaltitel är "The Party") med Peter Sellers. Jag kan säga att det är en film som jag rekommenderar varmt! Jag skulle säga att det är en gammal klassiker, då den är inspelad 1968. 
 
Nu däremot sitter jag bara och lyssnar på ett dubbelalbum av Frank Sinatra, och bara njuter av hans musik. Jag må tycka om all sorts musik, men det är någonting speciellt med just äldre musik mellan 1930-1950. Det var en helt annan musikgenre då än vad det är idag - vilket inte är så chockerande. Men jag känner mig alltid så avslappnad och kopplar av på ett helt annat sätt. Min syster tycker att jag är helt galen som kan klara av att lyssna på den här sortens musik, men det tycker inte jag att jag är. But we're all different! ;)
 
Jag var ner i ett av mina förråd tidigare ikväll också, och hittade en pärm med gamla examinationsuppgifter från andra året på gymnasiet från Svenska B- och Historia A-kurserna. Det var väldigt kul att läsa igenom svenska-uppsatserna faktiskt, och jag gjorde faktiskt väldigt bra ifrån mig! En av uppsatserna var en bokuppsats av valfri roman från 1800-talet (som man blev insnöad i, i TRE OLIKA KURSER). Jag hade valt att läsa och skriva om Romeo och Julia av William Shakespeare, och jag läste både den svenska OCH engelska versionen! Antagligen för att kunna jämföra de båda versionerna. Fick ett VG på den uppgiften. Yaay!! :D 

En av de andra svenska-uppgifterna var att skriva om en av Bellmans epistlar - kommer ej ihåg vilken... Nummer 17 kanske?? Men i alla fall!! På den uppgiften fick jag kommentaren: "Du lyckades göra om Bellmans snuskversion till en engelsk 2000-talsroman", och jag fick även ett MVG på den uppgiften! Känner mig väldigt lycklig! :) Det var nog det enda MVG jag lyckades roffa åt mig på några examinationer/prov! ;) Jag kanske lyckades fler gånger, men den där Bellman-uppsatsen är den enda jag sparat. :)
 
Men nu får ni ta vara på er, för jag ska ta och fortsätta lyssna på Sinatra nu. :)
 
Ha det så bra!!
 
// Linda

Kommentera här: