Kattvakt och jobb.

Klockan är nu 07:15 på morgonen, och jag sitter i min kompis lägenhet med alla katterna och har precis ätit frukost, samt matat kattungarna. Blir även snart iväg till jobbet för mig, men då jag börjar jobba 08:00, så behöver jag inte jäkta så mycket. Jag hinner dricka upp mitt te, vilket jag verkligen behöver för att komma igång på morgonen! 
Det som hänt denna vecka är att jag - åter igen - bara jobbar hela tiden. Idag blir det mitt femte arbetspass på raken, och jag har två till att genomföra innan jag får en dags ledighet, för att sedan hoppa på och jobba fyra dagar till. Men då blir det i alla fall storhelgstillägg då det är påskhelgen. Så det ser jag fram emot! Alltid kul med lite extra pengar! 
Vad jag har lyckats med denna vecka är att skära mig i mitt vänstra lillfinger så hårt att jag var tvungen att gå till närakuten och sy det med tre stygn. Att jag lyckades göra det på arbetstid var ju extra duktigt gjort av mig! Haha! Jag kan säga er att det är värsta samtalsämnet bland kollegorna nu på jobbet, så jag måste ha gjort det bra! Jag har ju även fått avokado- samt knivförbud på jobbet nu, så att jag inte skär mig någon mer gång. Så om jag vill äta avokado på jobbet så får någon annan hjälpa mig med att skära den.
Här neda kommer mitt fina finger, så som det såg ut innan, och sedan efter. Och stygnen ska tas bort på torsdag, vilket jag gör på jobbet då vi ändå har alla saker tillgängliga där.
Nu däremot ska jag ta och göra mig i ordning, för att sedan gå till jobbet och en - nästan - heldag med danska.
Ha det så bra!
// Linda
 

Kommentera här: