Jobb = Pengar?

Sitter nu på jobbet och väntar på att börja mitt arbetspass, vilket startar om cirka 20 minuter med två städ och ett inköp. Yaay!! Jag som bara älskar att städa! Men men, det går.
Idag är det även mitt åttonde arbetspass på raken, och de senaste 11 dagarna har jag varit ledig en dag. Som tur är så får jag vara ledig nu fredag till söndag, vilket ska bli superskönt! Sen blir det bara till att förbereda sig mentalt för ytterligare en sexdagarsvecka på jobbet. Men jag har ju tagit lite extra pass, plus blivit inbeordrad till att jobba. Så det blir ju lite extra pengar då i alla fall, och det får man hoppas i alla fall! Man gör nästan allt för att få in lite extra pengar inför kommande resor med mera.
Det negativa med att jobba så pass mycket är att man blir så trött! Men det får man väl ta. Det positiva med att jobba så mycket - i alla fall för mig - är att jag blir uppe i varv och får jättemycket annat gjort vid sidan av jobbet, vilket alltid är bra!
Nu till helgen ska jag ta det relativt lugnt. Imorgon ska jag först iväg och klättra med en gammal kursare från min korta pluggtid uppe i Gävle, sen ska jag hem och städa och fixa lite innan jag får besök av mamma på kvällen. En kompis kommer nog eventuellt förbi också.
Innan mamma kommer imorgon - ska bjuda henne på middag - ska jag försöka att göra i ordning en riktigt fin middag med potatisgratäng, fläskfilé och en härlig blandning av rotfrukter och annat gott. Jag håller verkligen tummarna på att det blir bra och gott, samt att mamma tycker att det blev bra! Sen om min kompis - Stefan - svänger förbi vid middagstiden så ska jag tvinga honom att äta middag med mig och mamma också. Hoppas hoppas!
Men nu ska jag ta och dricka upp mitt te, samt förbereda mig för kommane jobbpass!

Ha det så bra!
 
// Linda

Kommentera här: