Jobb och drömmar

Söndag kväll, och nu har man äntligen gjort sig förtjänt av en dags ledighet efter att ha jobbat sex stycken pass denna vecka. Visst det har varit lugnt och skönt på jobbet, men jag har fått städa en hel del, samt åkt upp till sjukhuset för ett besök med en av dem man tar hand om på jobbet. Annars har det varit väldigt lugnt. 
På min lediga dag träffade man en kollega/vän och hennes helt underbart söta lilla son en stund nere på stan, och tog då och kikade lite i affärer, samt tog oss en fika. 
Jag har även lyckats komma iväg och träna igen denna vecka, vilket jag är rätt "stolt" över. Körde då med en kompis - vilket blev lite annorlunda, då jag annars alltid har gått till gymmet själv! Men det är faktiskt rätt många vänner som har börjat på samma gym jag går till, så då får man rätt många gymkompisar - vilket jag tycker är hur kul som helst! Det blir lite mera glöd och pepp då, även om jag kan tycka att det är skönt att gå och träna själv också för den delen. Men man måste ju ha lite variation i träningen också. 
Jag har även börjat tänka mer och mer på sistone om att jag verkligen borde åka till Nya Zealand... Tanken slog mig häromveckan då min gamla gymnasielärare i Idrott&Hälsa-, samt Friluftslivs-kurserna, lade upp en mängder av bilder från när han var till Nya Zealand nu över nyår. Så då har jag börjat kolla runt för fullt på flygbiljetter, hotell, och även börjat fundera lite hur länge jag skulle vilja vara där, vart jag ska åka där, om jag ska åka runt på öarna etc... Jag känner även ett verkligt SUG av att åka dit, och det känns som om att Nya Zealand skulle vara ett perfekt resemål för mig, då det finns så otroligt mycket natur, samt även en mängder olika friluftsaktiviteter där vilka jag skulle älska att ta del av! Jag sprang till och med iväg till bokhandeln här i stan idag och köpte - inte en utan - två reseguider för att kolla lite om jag hittar något intressant med mera! Appen TripAdviser har även laddats ner på telefonen, och kollar runt för fullt där också, och jag har redan hittat en hel del saker jag mer än gärna vill göra - vilket är hur positivt som helst! 
Men tills nästa gång! 
Ha det så bra!
// Linda

Kommentera här: