27 september, 2009

Länge sedan man skrev här. Men har inte riktigt haft orken att logga in och uppdatera under de senaste månaderna.

Men jobbet på kenneln i England var jobbigt men roligt också, och man lärde sig verkligen väldigt mycket under de 6 veckor man befann sig där. Man utvecklades även på ett och annat sätt. Min engelska blev mycket bättre, och det kommenterade mina gamla engelskalärare på gymnasiet då jag gick och hälsade på dem. En av dem sade att han verkligen hörde skillnad på när jag pratade och att jag även pratade fortare än förut. De sista dagarna - 24 till 27 augusti - så var jag i London helt själv innan jag åkte hem till Sverige, och det var verkligen kul.

Nu när man kommit hem till Sverige och återanpassat sig till livet här så har man börjat gå några separata kurser på universitetet här i Uppsala, börjat träna capoeira och umgåtts med kompisar. Väldigt trevligt faktiskt!

De kurser man har börjat på universitetet här i Uppsala är: kognitiv psykologi, samt Antikens kultur och samhällsliv baskurs A. Båda kurser är väldigt intressanta och roliga att gå på. Vilket är väldigt bra.

Nu när man har kommit tillbaka till landet igen har man fått ett hundjobb också. Går ut med en liten hund på nio månader vilken är hur söt som helst och hur galen som helst också! Haha! Men söt är hon! Sen har jag även jobbat några gånger på Snerikes - en nation här i Uppsala - och det är hur roligt som helst att jobba där, även om det är lite udda jobbtider m.m. Men det struntar jag i då man får jobberfarenhet och att det är hur kul som helst att jobba med allihopa där.

Kommentera här: