Funderingar...

Funderar på om jag kanske ska tatuera mig. Inte just nu, men vid tillfälle då jag har råd med det. Har funderat på två - tre motiv som jag skulle vilja ha.

Det första motivet jag skulle vilja tatuera in är lejonets tecken. 

Varför jag vill ha en variation av detta motiv är därför att jag är född i lejonets tecken, och det är någonting jag inte kan ändra på. Vart jag skulle vilja ha det är höger skulderblad eller kanske på en ankel. 


Det andra motivet jag skulle vilja ha är hästens tecken.

Varför jag vill ha just detta tecken är för att jag är född i hästens år, och jag tycker det mesta som står beskrivet för de personer som är födda i hästens år passar in på mig. Och att jag tycker om hästar är ju bara ett plus då. :)
Vart jag skulle vilja ha just denna variation av hästens tecken är i nacken, då det skulle passa in bäst där.

Det tredje motivet jag skulle vilja ha är texten: "Oel ngati kameie" vilket betyder "Jag ser dig" på Na'vi. Varför jag vill ha detta intatuerat är för att jag tycker att det är en väldigt fin fras, och dess innebörd är mer av att man inte bara ser utsidan på en person, utan att man ser in inuti den andra personen och ser hur den ser ut på insidan. 
Vart jag skulle vilja ha "Oel ngati kameie" intatuerat är på handleden i någon snygg text.

Kommentera här: