Tja

Har varit en bra dag idag. :) Sov till 10.00, tog då och lyssnade på musik i en timme innan jag gick upp. Skööönt! :) Har jag inte gjort på länge! :D Tog sedan och åt frukost och gick sedan till skolan. Det vi gjorde i skolan idag var att vi fick träna på att sätta PVK (se bild 1) och ta blodprov samt att ta blodtryck. Allt detta på dockor då. Snacka om skillnad det är på dockornas vener/blodkärl och människors! :O Dockans blodkärl verkligen "sticker upp" och man känner dem huuur bra som helst! Det är bara att känna lätt, sprita av och stoppa in nålen så är det done! Med riktiga personer måste jag känna flera gånger då de inte syns så bra, och att jag vill göra mig säker om att de fortfarande är "där"..

Detta är då en PVK (Perifer Venkateter).

Blodprovstagning.


Efter att man hade stuckit dockan ett x antal gånger och fått kläm på det hela så blev man "attackerad" av Joel då han skulle ta blodtryck på mig - vilket då inte går på dockorna då de inte har något fungerande hjärta och då ingen puls. Tog blodtryck på Joel också. Sen tog jag och begav mig av hemmåt.

Blodtryck.


Nu på kvällen har jag varit och klättrat med ingen annan än Joel! :D Inte ofta man träffar honom två gånger på en och samma dag kan jag säga. Brukar vara runt två till tre gånger i veckan annars. :P Vi tog och klättrade i ungefär 45 minuter innan vi called it a day, och nu sitter jag framför datorn och tar det lugnt. :)

Klättring på vägg.


Har kännt att jag varit rätt så nyttig idag. :) Åt sallad till "lunch" som jag gjorde i ordning själv, blev huuur gott som helst!! :D Sen nu efter att jag kom hem från klättrningen tog jag och gjorde i ordning två styckna äggmackor och tog lite av salladen som blev över till det. :) Supergott! Skar sig lite med paprikan då, men annars var det super! :)

Kommentera här: