Jul

De dagar jag var i London förra veckan var helt underbara! Det var så otroligt skönt att vara där igen, och jag fick verkligen ny energi av att få vara ensam där! Så fort jag steg av tåget på Victoria station från flygplatsen blev jag helt avslappnad! All negativ energi rann av mig, och jag blev helt harmonisk så fort jag fick komma ut på Londons gator! Den känslan har jag inte känt på hela hösten kan jag säga er! Så det var alldeles underbart! Sedan var vädret helt fantastiskt också för den delen. Det var soligt varenda dag - även om det var relativt molningt till och från - och det regnade endast på natten mellan måndagen och tisdagen. Man kan verkligen säga att jag har tur med vädret varenda gång jag åker till Storbritannien! 
Det jag gjorde under mina härliga dagar i storstaden var att inhandla alla julklappar jag skulle - vilket fyllde hela resväskan - och bara tog det lugnt. Det blev en hel del promenerande fram och tillbaka, och jag hittade en mängder av mysiga smågator överallt! Jag besökte även British Museum, Museum of Natural History, samt The Sherlock Holmes Museum på 221b Baker Street, vilket var väldigt kul och trevligt. Sedan gick man en del i Hyde Park också där dem hade en julmarknad vid namn Angel Christmas Market, samt även ett tivoli vid namn Winter Wonderland. Där gick jag en eftermiddag, och det var supermysigt då de hade en massor av stånd och matvagnar som sålde en mängder av olika saker, och vissa matvagnar sålde mulled wine (glögg). Dock så köpte jag ingen glögg då de tog mellan £4,5-6 (ca 54-72 kr) för ett litet glas på 250 cl!! Tyckte att det var lite att ta i... 
Jag kom sedan hem i torsdags på kvällen, och var uppe och jobbade ett 7-16 pass på fredagen, vilket gick bra. Sedan var man ledig under helgen, och då tog man och såg på Hobbit och Femhärarslaget med en kompis på lördagen, samt firade lite jul hemma hos mamma på söndagenm och igår (måndag) och idag (tisdag) har jag jobbat, vilket jag även kommer göra imorgon på självaste julafton. Men man får ju i alla fall in lite extra pengar för det. Ska jobba till 16:00 imorgon innan jag går och firar jul med pappa och kompani hemma hos mina kusiner. 
Men nu ska jag ta och göra i ordning mig för sängen. Ni får ha en så otroligt trevlig helg nu allihopa!
God Jul på er!
// Linda

Kommentera här: