Intensiva dagar.

Sjuk, jobb, tatuering, besök från Malmö, utgång, Stockholm, konsert, jobb.... Det är så man kan sammanfatta denna vecka för mig. Jag var hemma och var sjuk under både måndagen och tisdagen denna vecka, då min hals var som den var, sedan blev det jobb under onsdagen, torsdagen samt fredagen, och under torsdagen var jag ju iväg och tatuerade mig efter jobbet, och på fredagen kom en vän till mig från Malmö upp hit. 
"Min" tatuerare Patric påbörjar jobbet.
Min andra kombinationsruna färdigställd! :) (Betyder "Linda")
Mina två tatueringar, båda gjorda av Patric (första bilden). Vänster vad: "Linda", Höger vad: "Styrka".
Min vän Nermana - från Malmö - kom då upp i fredags vid 12:00-snåret, och då jag jobbade fram tills 16:00 då fick hon gå runt lite i Uppsala själv, men jag lyckades skjuta runt lite i mitt jobbschema så att jag kunde möta upp henne när hon kom och äta lunch med henne. Och vart var det vi gick? Jo, till Yukikos Sushi, det bästa sushistället som finns! :) Sedan for jag och jobbade lite mer, och mötte upp henne när jag sedan hade slutat. Då gick vi runt lite i Uppsala innan vi gick hem till min mamma för att fixa lite saker, för att sedan få skjuts ut till mig. Och på fredagskvällen tog vi och bestämde oss för att åka in till stan och ta oss något glas någonstans också, och det blev till O'Connor's vi gick. I love that place! :) Och nu tycker Nermana också om det stället! ;)
Irländsk pub i Gamla Stan, Stockholm.
Helt underbart god hamburgare!
Under lördagen blev det väldigt mycket gjort också, då vi tog oss ända till Stockholm av alla ställen! Vi åkte dit på eftermiddagen och gick runt lite, åt god mat på en irländsk pub, för att sedan bege oss med tunnelbanan till Globen och Tele2 Arena för kvällens stora event. Det som vi åkte dit för att se var inte mer än Justin Timberlakes konsert #JT2020tour. Det var verkligen hur bra som helst, med en helt fantastiskt bra ljusshow, och hans låtar var verkligen bra! Det var en salig blandning av gamla och nya låtar, och han fick verkligen hela Tele2 Arena att parta loss! Dock var vi tvugna att gå lite innan det slutade för att hinna med att ta oss till centralstationen och hinna med sista tåget till Uppsala, innan alla andra 25 000 människor började bege sig av därifrån. Men vi han med ett bra tunnelbanetåg utan problem, så vi kunde ta oss ända hem till mig i Örsundsbro utan några som helst problem! :)
Alldeles utanför arenan.
Nermana och jag, två taggade tjejer!
The man himself! :)
Förut var det tändare, nu är det mobiltelefoner! ;)
Spela piano kan han göra minsann! :) Gitarr också! ;)
Niice!!
En scen kommer farandes över publiken med en Justin Timberlake ombord!
Sjukt nice spelning!
Idag har vi inte gjort mycket alls. Vi tog och sov ut efter helgens farandes fram och tillbaka, åt frukost i lugnan ro, åkte in till Uppsala och fikade på Café LInné, för att sedan följa med Nermana till tåget och sedan själv gå och jobba mellan 16-22. Nu sitter jag hemma i min lägenhet igen i tystnaden och försöker smälta allt som har hänt under den gågna veckan och avnjuter en kopp te! :)
Ha det så bra!
// Linda
 
 
 
 
• Kategori: Allmänt, Jobb, Konsert, Uppsala; • Taggar: Jobb, Justin Timberlake, Konsert, LRL Tattoo, La Rubia Loca, O'Connor's, Stockholm, Tatuering, Tele2 Arena, Uppsala, musik; • Kommentarer (0)

Kommentera här: