Övningskörning

Idag har jag haft dagen ledigt från jobbet, men har ändå haft saker att göra nästan hela dagen. Gick upp som vanligt strax före åtta imorse och matade kaninerna, samt åt frukost. Sen åkte jag in till stan för min andra övningskörningslektion på körskola, och det gick väldigt bra! Jag fick köra runt i ett nytt område denna gång, och fick köra ut på lite större vägar, samt att jag fick köra tillbaka till körskolan och parkera. Det kändes väldigt bra! Och körskoleläraren sade att det kändes som att jag hade väldigt bra flyt i körningen också. Så tummen upp för det, då den körlektionen var den sjätte körningen jag tagit mig igenom! :) 
Efter körningen på körskolan mötte jag upp en kollega/vän och hennes lilla son. Vi tog först och gick till BIkupan (Röda Korsets butik här i Uppsala) som hade rea/utförsäljning och kollade lite saker. Efter det gick vi ner på stan igen och åt lite mat, samt kollade lite i affärer innan vi åkte åt var sitt håll. 
När jag kom hem till pappas hus igen så tog jag och lagade mat för helgen, och hann precis göra färdigt det innan mamma kom förbi för vår övningskörning nu på kvällskvisten. Mamma var rätt spänd och lite nervös i början när jag körde, men det blev bättre då hon märkte att jag hade koll på det hela. Det var ju ändå ungefär två år sedan vi körde tillsammans, så det kan man förstå! Men hon tyckte att det gick jättebra med koppling, att starta, hitta dragläget och så, samt att växla med mera. Det blev bara till att köra på en parkering med mamma nu på kvällen, och det kan jag förstå då hon gärna vill känna av läget, och även känna sig säker med att jag har full koll på att köra i låg fart innan hon och jag åker ut på gatorna. Men det känns bra att ha kört två gånger på en dag! För nu går det verkligen framåt! 
Ha det så bra!
// Linda

Kommentera här: