Hello

Hej!

Nu så har man typ inga fritidsaktiviteter kvar för i år pga uppehåll. Capoeiran avslutades förra veckan och ridningen avslutades denna vecka. Så nu är det bara skolan kvar som ska avslutas innan jul. Måste ta och skicka sms till Hans och Takashi om att vi ska spontanträna någon gång under lovet, annars så kommer man ju att få en jäkla träningsvärk när man kommer tillbaka till träningen och börjar igen!

Har nu även bokat en resa till Rom för i sommar en vecka med min granne. Så det ska bli kul! Nu är det bara att börja jobba någonstans så att man får in pengar. Måste ta och spara studiebidraget också så att jag har råd.

På sportlovet v, 8 så ska jag, mamma och min syster till Spanien, och det ska bli kul. Så först blir det Spanien på våren och sedan Italien på sommaren. Jag ska kanske även till England och jobbar där ett tag, men jag får se om jag får ett jobb där. Men jag hoppas verkligen att jag får det!! Det skulle verkligen vara hur kul som helst att jobba där, eftersom då kommer min engelska att bli mycket bättre, och att min engelska då också kommer att bli mer flytande än den är för tillfället.

Sitter nu i datorsalen på övervåningen på min skola och söker information om England under Roms storhetstid. Det är till ett arbete på Engelska C kursen som skall göras, och vi fick välja ett område under hur många rubriker som helst som vi skulle redovisa om. Har faktiskt hittat rätt så mycket intressant information om det. Och det är ju bra.

Lektionen slutar om ungefär 15-20 minuter, och då så har jag bara en lektion kvar som är Italienska steg 2. Det har jag mellan 14:50 och 16:00.

Har två samhällssaker och en naturkunskapssak som typ ska lämnas in imorgon, och jag har inte riktigt haft orken till att fixa det. Så man har ju lite press på sig kan man ju säga. Hehe!! Plus att man ska skriva färdigt en resumé på spanska som ska in på fredag också när man slutar. Så det är ju väldigt kul!!

Men sen så är det jullov i typ tre veckor, och det är väldigt skönt!!

Kommentera här: