27 december, 2009

Länge sen man skrev sist, som vanligt.

Har inte direkt haft så mycket för mig då jag inte har haft pluggat på helfart eller någonting sånt under hösten, och jag har heller inte jobbat hel- eller halvtid heller för den delen. Har mest degat under dagarna förutom de dagliga turerna man går med hunden som man går ut med.

Är nu nästan exakt fyra månader sen jag kom hem från England. Att tiden har gått så fort! Den  verkligen flyger iväg! Känns inte som att det har gått så pass lång tid, men det har det.

Nu på hösten har man då som sagt pluggat lite på universitetet, och har även jobbat lite grann. De kurser vilka jag läst denna höst är: Kognitiv psykologi, Dnosauriernas tidsålder och Antikens kultur & samhällsliv, baskurs A.

Kognitiv psykologi var en sådär bra kurs. Inte lika roligt att läsa psykologi på universitetet som det var på gymnasiet kan jag säga.
Dinosauriernas tidsålder var faktiskt en rätt rolig kurs. Fick kontakt med fler personer på den kursen än på psykologin.
Antikens kultur och samhällsliv är en väldigt intressant kurs. Har länge varit intresserad av antiken, så då passade denna kurs väldigt bra. Kommer fortsätta läsa denna kurs under vårterminen också då den är en distanskurs på 30 hp.

Nu under våren kommer jag även att läsa Spanska A. Undrar hur det kommer att gå då jag inte läst någon spanska på hela höstterminen, förutom att jag lyssnat på spansk musik, chattat med spansktalande kompisar på spanska och pratat spanska ett fåtal gånger med turister här i Uppsala. Men det går nog bra. Har ju i alla fall min gamla spanskalärare som en back-up om jag kör fast.

Har jobbat lite grann på både Snerikes nation och Norrlands nation under hösten. Men det var inte så många gånger. Fast det var verkligen hur roligt som helst, även om man inte får så bra betalt. Har även gått ut med en liten hund på ett år under hösten, vilket har varit väldigt roligt!




Och självklart gick det inte att ladda upp en bild här på Lova då man är hemma hos pappa! Typiskt!

Kommentera här: