Fredag den 13:e

Sitter i skolan och klockan är nu 13:30. Sitter i datasalen på övervåningen på min skola och väntar på att spanskalektionen ska börjar, vilket den gör om 45 minuter. Då har jag haft håltimme ända sedan 09:40, och det är ju lagom kul att ha en sådan lång håltimme kan jag säga.... Har i alla fall hunnit med en massor. Jag har hunnit åka hem till mamma, skriva färdigt en uppsats till Internationell Ekonomi som skulle in senast vid midnatt idag, sedan har jag gått till Forex och växlat pengar, gått hem igen, lagat mat och ätit och även duschat. Och man har ändå tid kvar av håltimmen! Det kan man ju säga är duktigt av en!

Hade träning igår. Hade då Akesse igen, vilket blev den tredje gången i rad. Men det var väldigt bra! Han är ju så himla snäll och rolig också, så då är det ju bara så himla roligt att gå på träningen också. Jag träffade även Cristiano igår, och även Anna och Falken. Så man träffade alla sina tränare då. Tummen upp för det! Fick en kram av Cristiano - så snällt! - och sen när träningen var slut och jag skulle gå så fick jag en kram av Akesse, Hans och Takashi. Thank you guys! Inte ofta man kramar så många killar på mindre än två timmar och som man bara träffar 2 ggr i veckan eller typ någon gång ibland!

Det vi fick göra på träningen var först att spela lite på instrument (agogô, reco reco, pandeiro och atabaquê) och även sjunga till det. Gick hyfsat bra faktiskt! Dock spelade ingen på en berimbau. Sedan fick vi öva på olika kombinationer, vilket gick bra. Det är så himla skönt att träna kan jag ju bara säga! Sedan i slutet av träningspasset fick vi spela lite i Rodan. Fick även spela instrument och sjunga då också. Gick väldigt bra! Sen har det inte hänt så mycket mer kan jag väl säga. Ska gå och äta på Snärkes (heter nationen så?? :S) här i Uppsala med familjen, och sen ska jag förhoppningsvis till Musikens hus och dansa salsa där med gruppen. Skulle ta och ringa Akesse och fråga hur det blir då senare idag. Hoppas verkligen att det blir att man ska dit.

Här är en Agogô
Här har ni en reco reco
Pandeiro (aka tamburin)
En atabaquê
 och så en berimbau.

Kommentera här: