Berimbau

Var till Saluhallen här i Uppsala igår och besökte min gamla capoeirakompis som jag fortfarande har kontakt med som jobbar där på Yukikos Sushi. Vi kom då in och började prata om just capoeira och om hur mycket vi saknade träningen. Det jag saknar specifikt med capoeiran är självaste sammanhållningen mellan allihopa. Man kan vara borta jättelänge, men sen när man kommer tillbaka så känns det som om man inte har varit borta alls! Så gemenskapen älskar jag med capoeiran. Men självklart saknar jag även musiken, träningen, träningslokalen och allt vad det innebär.
Jag berättade även för Takashi att jag kollade runt lite efter berimbaus och så, men att jag inte hittade några. Då sa Takashi att jag kunde få köpa hans berimbau då han ändå aldrig spelade på den, och att han alltid blev lite nedstämd då han såg den och så. Så när jag får lön nästa gång ska jag svänga förbi hans jobb och köpa den av honom och ta med den hem! :) :D Blir en väldans massa klonkande då nere i källaren! ;) MUAHAHAAHAAAAA!!!!!

Berimbau



Ha det så bra!!



Axé!



// Linda

Kommentarer:

1 Jasmine:

Hmm.. Ska du börja spela något instrument nu? :P

Haha.. det låter roligt iaf. Men berätta lite om den tack..?

Kommentera här: