Pengar och film.

Ledig dag idag från jobbet. Skönt!! :) Men jag for ändå in till jobbet en snabbis för att kolla om jag kunde hitta min stegräknare där - vlken jag glömde igår - men som jag inte hittade... Kommer att sakna min räknare!! :( Den var väldigt bra att ha! Sedan när jag ändå var på jobbet så tog jag och fixade till två extrapass till åt mig denna månad. Ett av dem blir denna uppkommande måndag, och nästa blir på Nyårsafton mellan 15:45-22:00. Jag tänkte att det är lika bra att jag tar ett extrapass på Nyårsafton då jag ändå inte har någonting att göra, och jag vill helst inte sitta hemma ensam hela dagen. Så då är det lika bra att jobba och tjäna in lite extra pengar. Sedan tänkte jag också att det är bättre att ta ett kvällspass än ett dagpass, i och med att man då kan duscha och så på dagen, och sedan fixa till sig lite efter jobbet - då det ändå är två timmar kvar tills 00:00-slaget då. :) Och då hinner man ju göra mycket! :) Men ska ta och kolla upp med vänner vad dem ska göra runt 22:00-tiden och kanske sammanstråla med dem då. :)
 
Vad jag annars har gjort idag är att jag - förutom jobbet - har gått till Akademibokhandeln angående ett inköp jag gjorde i lördags där. Jag köpte två böcker, varav en av dem var nedsatt från 235 kr till 199 kr, och att jag fått just denna bok till det fullständiga priset istället för det nedsatta priset för just den dagen. Och hur jag märkte att jag hade fått betala fullt pris var för att jag TURLIGT NOG hade sparat alla kvitton för mina senaste köp och kollade igenom dem igårkväll! Ibland är det verkligen tur att man sparar kvittona och verkligen kollar igenom dem! Så då åkte jag in och marscherade dit och kolade upp det hela. Och jajjamensan!! Jag fick tillbaka hela 36 kronor!! :D Det var ju inte så "mycket" att få tillbaka, men för mig som inte tjänar så mycket så är det faktiskt rätt mycket, och jag känner för tillfället att jag måste spara alla småpengar jag kan! Och jag är väldigt glad att jag KUNDE få tillbaka pengarna! :)
 
Efter det gick jag hem till Erika en liten stund och umgicks med henne och katterna innan jag åkte hem. Och det var väldigt trevligt att umgås med dem en stund. Då slapp jag åka hem och vara så pass ensam en längre stund. 

Det jag har gjort nu på kvällen är att jag har sett två filmer ("Snow White and the Huntsman" med Kristen Stewart och Chris Hemsworth, samt "Törnrosa"), och sedan bara tagit det lugnt. 

 
 
Snow White and the Huntsman tyckte jag var helt okej. Visst, dem var välregisserad och så, och det skilljde sig från självaste orginalhistoren om Snövit och de sju dvärgarna. Chris Hemsworth gjorde en väldigt bra insats som "The Huntsman", men jag tycker att Kristen Stewart inte gjorde lika bra ifrån sig. Jag har nu sett FEM stycken filmer med henne i, och jag tycker att hon agerar EXAKT LIKADANT i ALLA filmerna!! Jag ser BARA ETT ENDA ansiktsuttryck igenom ALLA filmerna, och det blri lite tråkigt i längden. Visst, hon gör ett bra jobb, och hon är väldigt mycket bättre än vad jag - och mångra andra - på att spela en roll. Men jag tycker att liiiiite fler ansiktsuttryck kunde vara på sin höjd!
 
 
 
Törnrosa, en Disney-film från 1959, och vilken är hur bra som helst!! Påminner om ens barndom, och man bara sitter och njuter av hela filmen! :) Till denna film satt jag och åt popcorn och drack vin till, när jag helt plötsligt tänkte efter när det var senast jag såg just denna Disney-film. Jag tror faktiskt att det var mer än 5-6 år sedan, och då var jag väl runt 15-17 år och fick inte dricka alkohol. Men nu när jag åter igen ser denna film så sitter jag med ett vinglas i handen och njuter! :) Då kan man verkligen säga att Disneys filmer inte har någon åldersgräns alls!! Man kan se dessa filmer om, och om igen, och de har inget utgångsdatum för åldern! :) De passar stora som små, gamla som unga!! :)

Ha det så bra!!

// Linda

Kommentera här: