Bra dag idag

Det har idag varit en helt okej. Jag har jobbat, träffat gamla gymnasiekompisar och sedan tagit det relativt lugnt hemma. En helt vanlig dag, med alla gamla vanliga rutiner - med undantag från att jag träffade Angelica och Lovisa.
På jobbet var det väldigt lugn och skönt, och jag behövde inte stressa runt idag heller. Jag han läsa tidningen, lösa soduku, ta ett förmiddagsfika hemma hos ett par, och ändå ha tid till övers med att hjälpa till med de saker jag skulle hjälpa allihopa med. Så det var en skön dag.
När jag slutade träffade jag Angelica och Lovisa - och som jag antagligen skrev igår - och vi pratade om vår London-resa senare i vår. Vi pratade självklart om andra saker också, då det var länge sedan vi sågs. Vi pratade lite om när vi gick i skolan, tidigare resor, och annat. 
Sedan åkte vi alla åt var sitt håll, och jag har inte gjort mycket mer efter det. Lagat mat, duschat, samt sitter nu och tittar på TV. 
Jag är dock lite irriterad på en av mina grannar, då han är hur högljudd som helst! Han har vänner över, och dem sitter och gormar och har sig och stompar i golvet, och springer fram och tillbaka hela tiden. Dem har säkerligen varit igång i tre timmar nu... Är det någon som vet om det har varit någon fotbollsmatch eller liknande som gått på TV:n ikväll? Någon som vet? Jag hoppas då innerligt att den är slut snart, eller att dem åker iväg, eller blir helt tysta snart, då jag ska i säng snart i och med jag måste upp tidigt imorgon bitti. Let's cross our fingers and holds our thumbs for the best!
Ha det så bra!
// Linda

Kommentera här: