Svettigt värre!

Sommaren är verkligen här nu, och det känner man av med råge då man svettas ihjäl under dagarna, samt ser hur alla andra runt omkring sig har en svettig front också. Men härligt är det, även om det kunde ha varit lite svalare. :) Men man ska inte klaga på värmen, för bara två veckor sen när det regnade som sjutton så önskade man att det skulle vara detta väder vi har nu. Så vi får komma ihåg dessa underbara, varma dagar när vintern är kommen. 
Vad jag då har gjort under denna extremt varma dag är att jag tog mig in till stan för att ta och gymma - hade jag tänkt - men när jag väl kommer till gymmet och ska gå igenom slussen in, då får jag inte komma in för slussen... Jag provade minst TOLV GÅNGER att gå igenom slussen, men nekades ingång varje gång. And what to do then? Jo, då tog jag helt enkelt och sket i gymmet, då receptionen skulle öppna 2,5 timmar senare. Jag tog då och köpte lite fotoalbumspapper, samt fotohörn till mitt Edinburgh-album - vilket jag behövde fler blad till - då det tog slut igår, och tog även och köpte lite mat och ingredienser till mat jag ska göra denna vecka hemma. 
När jag kom hem till mig igen tog jag först och fixade lite med mitt album, för att sedan gå ut på en skogspromenad på ungefär 1,5 timme - vilket var helt underbart! Den vända jag tog i skogen tar ungefär 40-50 minuter att gå, och varför det tog extra lång tid idag att gå den turen var för att jag plockade en hel del blåbär och smultron. Det blev totalt 500 ml blåbär och smultron som jag ska ha till frukosten. :) Eller så kanske jag ska göra en blåbär/smultronpaj, då jag ändå ska göra en rabarberpaj någon dag framöver. 
För tillfället är jag faktiskt hemma hos pappa ute i Storvreta. Jag tog och kom ut hit för ungefär två timmar sedan, då jag ändå skulle hit imorgon förmiddag för att vattna ute i trädgården då dem inte är hemma för tillfället. Jag har redan vattnat lite grann, men ska fortsätta imorgon innan jag åker upp till Söderfors - tror jag det heter - för att hälsa på min vän Erika. 
Annars idag har jag inte gjort mycket mer. Har pratat med en kollega på telefon, samt med min mamma och även med min halvmamma, så det har blivit rätt mycket pratande i telefon idag - vilket inte händer så ofta. Men dert är kul att prata med folk ibland också! ;)
Ha det så bra nu allihopa!
// Linda
 

Kommentera här: