Let's work

Denna vecka har varit lite halvstressig/halvfull. Jag var hemma både i måndags, och i tisdags; och då tog jag det så lugnt som möjligt för att vila upp mig och bli frisk.
Igår - onsdag - och idag har jag varit och jobbat, vilket har gått bra, förutom att det har varit så regnigt väder, vilket inte har varit så kul. Men det har gått bra, även om vädret inte varit det bästa. Jag har fått städa en hel del, samt handla rätt mycket också. Ibland får man sådana dagar på jobbet, men det är skönt att man inte får sådana dagar så ofta. 
Efter jobbet idag gick jag runt lite på stan och väntade tills klockan blev 17:00 - och då jag slutade kl 15:00 hade jag lite tid att fördriva. Och vad gjorde jag då vid 17:00? Jo, jag gick till La Rubia Loca Tattoo och skaffade mig en till tatuering. Det blev än en gång en kombinationsruna - vilket jag redan hade sen innan med innerbörden styrka. Innerbörden med den kombinationsruna jag införskaffade mig idag är Linda, och jag satte ihop den själv; självklart med lite finishing up av "min" tatuerare Patric. (Följ honom gärna på Instagram => patriclarsson) 
Imorgon blir det lite mer jobb, och det blir ytterligare ett dagpass, även om jag skulle ha jobbat kväll. Jag lyckades byta mitt kvällspass mot ett dagpass, då en vän från Malmö kommer upp hit till Uppsala imorgon vid 12:00, så då är det bättre att jag jobbar 7-16, än från 13-22. Det ska bli väldigt kul att träffa henne igen, då vi inte har träffats på hur länge som helst! 
Och vad ska vi två tjejer göra då då mån tro? Det vi har planerat än så länge är att vi ska gå ut imorgon kväll till något ställe, sedan på lördag åker vi till Stockholm under dagen, för att sedan gå på Justin Timberlakes konsert på Tele2 Arena, vilket ska bli hur kul som helst! :) Sedan på söndag blir det lite lugn och ro, samt gå runt lite i Uppsala innan min vän åker hem med 16:00-tåget, och jag går iväg till mitt andra jobb och jobbar lite.
Ha det så bra!
// Linda

Kommentarer:

1 Eva in Athens, Greece:

Hade varit kul att få se dina tatueringar...! Elina gjorde en förra året på halsen, jättefin! Jag ska fråga henne om jag får fota den.
Ha en bra vecka, Linda!

Svar: Jag ska ta och lägga upp en bild på dem! :) Oooh!! Vad var det för motiv Elina tatuerade in på halsen??
Linda C. Schoeps

Kommentera här: