Nytt jobb, nya rutiner.

Har nu jobbat 3 veckor på Svartbäckens Hemvård här i Uppsala, efter att ha jobbat på Innerstadens Hemvård i nästan 4,5 år. Allting går bra, och man har kommit in i de nya rutinerna där rätt så bra, och man har lyckats charma in sig rätt bra hos de flesta av de man tar hand om. Mina nya kollegor där är väldigt trevliga allihopa, och även sjukvårdsteamet, samt planerare, driftledare och chef är väldigt schyssta och hur bra som helst dem också! Och de man går hem till och tar hand om är väldigt trevliga dem också, vilket är skoj. 
Visst, jag saknar dem jag har tagit hand om de senaste fem åren också, och jag saknar vissa från personalstyrkan - med vilka jag har jobbat ihop med i flera år! - också. Jag saknar även rutinerna där till viss del. Men jag saknar ju Innerstadens Hemvård på grund av att jag kan alla rutiner där, är så bekväm med alla där, och även vet precis vad som ska göras och så där, och att dem man tar hand om och jag har jobbat fram en så bra relation med varandra under åren. Så då blir det ju lite jobbigt att komma till nytt ställe. Men det blir lättare och lättare med tiden. 
Jag har lyckats komma igång med träningen nu igen också - vilket känns skönt! Jag har varit rätt dålig på att ta mig till gymmet de senaste månaderna, vilket jag har märkt på mig själv också att jag inte har varit! Haha! Men nu ska det bli andra bullar, och jag ska verkligen bli bättre på att ta mig dit och träna hårt! 
Jag ska verkligen få in en riktigt bra rutin på arbete, träning och möten med vänner! Och det SKA gå, bara man sätter manken till att ta sig dit! 
Men nu ska det snart bli Postkodsmiljonären och Gladiatorerna! 
Ha det så bra!
// Linda

Kommentera här: