Ledig dag

En vecka har gått på det första året, och det har börjat med en blandning av både jobb och ledighet. Denna onsdag bidrar till en helt ledig dag för mig - vilket är väldigt skönt! 
Dagen har börjat med en dusch, lite gröt och te samt till att lyssna på NRJ play - där dem i denna stund spelar Thinking Out Loud av Ed Sheeran (höjde direkt!) - och jag bara sitter och njuter av min lediga dag. En dag faktiskt där i stort sett alla andra går tillbaka till jobbet efter sin långledighet över jul och nyår. Till er har jag en sak att säga: Vilken ledighet? Själv har jag fått vara ledig totalt fem dagar. Men jag får ju lite extra pengar för det, men dock inte mycket.
Det jag har planerat för dagen är att åka in till banken och fixa lite saker, samt att sedan gå till polisen och ordna ett nytt pass, då det pass jag har för tillfället går ut nästa månad någon gång. Annars har jag inte mycket mer för mig en dag som denna. Jag får försöka gå ner till tvättstugan också för att kolla efter någon tvättid. Förutom detta blir det en dag av att ta det lugnt, och till att titta på snön som faller från skyn i detta nu.
Ha det så bra!
// LInda

Kommentera här: