Rugby, jobb, bröllop, och jobbansökan.

Då var min tredje 6-dagarsvecka avklarad på jobbet, och har bara fyra dagar att jobba denna kommande vecka, vilket kommer bli oerhört skönt! Det tar verkligen musten av en av att jobba så pass mycket, samt övningsköra och försöka hinna träffa vänner, men det går an! 
Sen så är ju även rugbymästerskapen i full gång, och då har det blivit till att bunkra mig framför tv:n/datorn och kolla på de matcher jag tycker är mest intressanta. Tyvärr för England så är deras chans för att vinna över, då dem förlorade mot Australien igår, och då inte lyckades ta sig vidare till kvartsfinalen. Däremot så är Nya Zeeland kvalificerade för kvartsfinalen, och det är jag oerhört glad över! 
Igår när jag var på väg hem från jobbet satt jag och kollade in på arbetsförmedlingens sida för att bara titta vad som fanns tillgängligt, och då hittade jag ett hemtjänstjobb i England, vilket jag blev väldigt intresserad över. Och nu har jag även skickat in en ansökan till det jobbet, och det känns väldigt nervöst och pirrigt! Vi får se hur det går nu! Jag hoppas att jag får svar på denna ansökan, vilket jag inte har fått på de 5-6 andra jobbansökningarna vilka jag gjorde för lite över ett år sedan till vissa gymföretag. So let's hold our thumbs, and cross our fingers, for the best! 
Får försöka hålla nerverna nere, och fortsätta koncentrera mig på mina jobbdagar jag har framför mig, samt att tänka på vad jag ska ta och packa ner i väskan till bröllopet jag ska åka iväg på nästa helg. Har redan några tankar om vad jag ska ta och packa ner, men är inte helt säker ännu. Men det löser sig säkerligen när det kommer närmare! 
Ha det så bra!
// Linda

Kommentera här: