Småstora saker.

Har både igår och idag varit hemma från jobbet, då kroppen har sagt ifrån, och att jag kände några föraningar av en förkylning. Som tur är så har inte förkylningen slagit ut, och det var skönt det! Och jag känner mig mycket bättre psykiskt och fysiskt också. Jag behövde verkligen den 10-timmars sömn jag fick mig igår! Idag lyckades jag bara få cirka 6-7 timmar, men det är runt 1-2 timmar mer än det jag brukar få när jag jobbar dag, så jag ska inte klaga på det heller. 
Igår tog jag för det mesta det lugnt. Gick en vända till Ica och köpte lite saker och tvättade även en hel del saker. Jag lyckades även koka lite äppelmos också, då jag fick lite inspiration till att göra det i lördags av en som vi tar hand om på jobbet. Så då tog jag och passade på att göra det också, och det blev väldigt gott! Jag hade i ett päron och två kanelstänger också för lite extra smak, och det blev oerhört gott! :)
Idag har jag bara tagit det lugnt och kollat på lite serier, samt lyssnat på musik. Har även skickat lite viktiga mail samt städat ut lite skåp också, vilket känns skönt att få ha gjort! 
Kvällen för mig ser lugn ut den också. Fick några erbjudanden om att mötas upp i stan med några vänner, men jag känner att jag inte riktigt orkar. Jag känner att jag behöver vara hemma och bara vara för mig själv ett tag efter att ha haft så oerhört mycket att göra under två månaders tid. Så kvalitetiden med mig själv behövs! :)
Ha det så bra!
// Linda

Kommentera här: