Körning och förkyld

Igår (måndag) var jag och övningskörde med körskolan. Gick lite sådär kan man ju säga. Fick fler motorstopp än vad jag har fått på ett tag nu. Men ca 3-4 av dem var på grund av en idiot som stod och tutade på mig vid ett rödljus då jag inte körde när det lyste grönt, och att jag då fick motorstopp precis när jag skulle köra. Det var rätt irriterande kan man ju säga. Men det går ju inte att vara på topp hela tiden heller, och man lär sig ju av allting också, så får hoppas på att det går mycket bättre imorgon när jag ska köra igen. Det hela hjälpte inte så mycket heller av att jag åkt på en förkylning som gjort att jag har väldigt ont i halsen och är helt geggig i huvudet.
Träffade en kollega/vän igår också efter körningen, men blev inte att vi gjorde så mycket. Tog och fikade lite och handlade lite innan vi åkte hem. Jag tog även och plockade blåbär igår eftermiddag, och lyckades få ihop ca 1,4 liter, vilket jag fryste in. Jag har säkerligen nästan tre liter blåbär nu inför hösten och vintern. Thumbs up for that! :)
Idag däremot har jag fått lov att sjukskriva mig från jobbet, då jag fortfarande är sjuk, och känner att det är bättre av att jag stannar hemma och vilar upp mig, än att åka in till jobbet och jobba i 8-9 timmar och göra slut på mig själv. Då är det bättre att stanna hemma, dricka te, och titta på Disneyfilmer. :) Känns oerhört mycket bättre kan jag säga! 
Jag får se vad jag hittar på som inte är så ansträngande. Kanske går till Ica och pantar burkar/PET-flaskor som jag samlat på mig, och får se om jag går upp i spåret och plockar mer blåbär, och kanske till och med lingon som det finns mängder av. Måste dock kolla om det är folk som skulle vilja ha lingon, då jag inte använder dem själv.
Ha det så bra!
// Linda

Kommentera här: