Typisk midsommar och Brexit.

I typisk midsommaranda så är det en grå dag med en hel del regn. Jag har då hållit på att det skulle regna just nu under midsommar, även om meterologerna sade tidigare i veckan att det skulle bli fint. Men näe, dem kan inte lura oss om hur vädret blir! 
Ledig blev man i alla fall idag på just midsommarafton, men får sedan jobba under midsommarhelgen. Men jag är rätt skönt att vara ledig just när det regnar så mycket ute. Då slipper man bli dränkt gång på gång.
Även om jag är ledig idag hindrade det inte mig från att gå upp klockan 06:00 idag. Jag har suttit och tittat på Nyhetsmorgon från 06:00 för att se hur Storbritannien röstade om sitt EU-medlemskap. And to break the news to all of you out there. Brexit-sidan (Lämna) vann denna omröstning med 52% jämtemot Stanna-sidans 48%, så då kommer helt enkelt Storbritannien att lämna EU inom ett år eller två när allt är kvar. Synd att de har valt att lämna EU, men på något sätt kan man väl förstå deras valbeslut, och det är ju bara till att acceptera deras beslut. Även om det kommer bli stora ändringar - inte bara för EU - så kommer det bli stora ändringar i Storbritannien och i för resterande enskilda länder i Europa.
Ha det så bra!
// Linda
• Kategori: AllmäntTaggar: Brexit, Midsommar, Storbritannien, Ändringar; • Kommentarer (0)

Kommentera här: