Nya Zeeland

Nu är det bestämt, bokat och klart. 
I januari 2017 kommer jag att åka till Nya Zeeland och vara borta i ett år. Jag har bokat resa genom en resesite vid namn GoXplore som anordnar både volontärresor, samt Farmstay/Ranchstay vistelser runtom i världen. 
Jag bestämde mig för att åka till Nya Zeeland, och att jobba på en hästgård under min vistelse där. Jag kommer då även utnyttja "Work and Travel"-visumet, vilket finns i ett par länder, vilket gäller när man är mellan 18 och 30 år. Då jag börjar "komma upp i åldern" tycker jag att det är dags att göra någonting dramatiskt. 
Känner mig väldigt taggad, och tycker att det ska bli extremt kul att åka! Men är ändå lite smått "rädd" för att åka iväg och vara borta så pass länge som jag tänkt mig! Det kommer säkerligen bli väldigt tufft, men på samma gång väldigt kul! :) Jag kommer också få lära mig oerhört mycket också under året som går, samt få se och uppleva mycket nytt och få se deras vackra natur!
Mer info senare om vart någonstans jag kommer att hamna! :)
Ha det så bra!
Linda

Kommentera här: