Mindre än två veckor...

Nu är det mindre än två veckor kvar tills jag lämnar Sverige. Hela 11 dagar tills jag åker till Arlanda och sätter mig på ett plan som kommer ta mig till andra sidan jordklotet från där man vuxit upp! Det känns lite overkligt att jag kommer spendera ett helt år på Nya Zeeland, men det känns ändå som en stor möjlighet till att ändra mitt liv också. Det är lite läskigt - självfallet - då jag kommer vara så långt bort från det jag känner till och är trygg med. Jag kommer heller inte kunna träffa vänner och familj på samma sätt heller, och komnunikationen kommer vara lite svår den med då det för tillfället är 12 timmars tidsskillnad. Men det kommer säkerligen att gå bra.
Fördelen med Nya Zeeland är väl att dem pratar engelska, och att det - som det känns - att dem har mycket inflytande från Storbritannien. Vilket känns som en liten trygghet, även om det är en helt egen kultur på sitt sätt också.
Under dessa 11 dagar som jag har kvar här i Sverige känns det som om varje dag är fullspäckad med saker att göra. Det är väl i stort sett fyllt med jobb, åka på utställning i Stockholm, träffa vänner och familj, städa, tvätta och flytta undan en del möbler. Det som är skönt är att jag redan har packat ihop och ställt ner en mängder med saker nere i källaren, samt packat ihop min resväska med allt jag behöver, vilket är oerhört skönt. Det blir ju så mycket mindre att göra de här sista dagarna för mig. 
Skriver mer senare.
Ha det så bra,
Linda

Kommentera här: