Sista natten.

Nu har det kommit till sista natten för mig i min lägenhet på över ett år, då jag imorgon kväll kommer sova hemma hos mamma i stan, för att sedan påbörja min resa till andra sidan världen - Nya Zeeland. Det känns lite vemodigt och läskigt på sätt och vis, men jag försöker att inte tänka på det så mycket, utan vad kul det ska bli istället att verkligen komma bort från sin trygghetszon så pass långt bort. Ska bli spännande!
Imorgon blir det fullt upp igen. Det börjar med att man startar två tvättmaskiner vid 07:00-tiden, för att sedan följas upp av promenad till källsorteringen, pantning av burkar, bära ner säng i källare, rensa avlopp, städa rent hela lägenheten, och för att sedan åka hem till mamma på kvällen med allting. Kvällen kommer därefter avslutas med att träffa den sista kompisen innan man åker. Och eventuellt en annan också.
Sedan på fredag blir det avfärd till Arlanda vid 11:00-tiden, då mamma OCH pappa följer med en till Arlanda för att hejja av en. Sedan påbörjas den ca 27 timmar långa flygningen till Nya Zeeland. 
Nu blir det ner i sängen för mig, så att jag får mig lite sömn inför morgondagen!
Ha det så bra!
Linda

Kommentera här: