Höst

Då är hösten i full gång - vilket alla nog har märkt på ett eller annat sätt. Det blir mörkt tidigare, och det är mörkare längre på morgonen. Morgonmörkret har i alla fall jag märkt av, då jag går upp så pass tidigt så att det blir mera påtagligt, i och med att jag börjat klockan sju på morgonen, samt går upp vid 05:00. 
Mitt år nu när jag har kommit tillbaka till Sverige, efter mitt fantastiska år på Nya Zeeland, har varit bra. Jag har jobbat på som vanligt inom hemvården, och även kunnat göra lite resor också - då London och Helsingfors i stort sett, samt en tripp ner till Spanien med pappa och kompani.
Jobbet går på som vanligt, även om sommaren inte var den roligaste att jobba sig igenom då det var så fasligt hett. Men man överlevde den, även om man höll på att tuppa av flera gånger under arbetsdagarna, samt att man satt och svajade fram och tillbaka hemma hos kunderna. 
Nu klagar man däremot på att vädret är sämre, kallare och regnigare. Men det är ju dert man har önskat efter hela sommaren, så man får ta och njuta av de här mellantemperaturerna innan vintern tar ut sin rätt. 
Idag var det en ganska skön arbetsdag i alla fall då jag fick sluta redan klockan 14:00, vilket endast händer en gång i månaden! Då tog jag och åkte ut till farfar med pappa, där vi hämtade mitt skrivbord som stått nere i källaren där i cirka sex år, vilket jag tänkte att det var dags att hämta. Sedan blev det till att plocka en hel del , äpplen också, vilket säkerligen blev mellan 10-30 kg. (Pappa klättrade upp i äppelträden och plockade äpplena, medan jag stod nere på marken och tog emot dem. Bra sammarbete på hög nivå där!) Efter att pappa och jag plockat in allting i bilen så fick jag skjuts hem med mina möbler, samt en del av äpplena. 
Nu såhär på fredagskvällen efter det att jag kommit hem har jag i stort sett endast tagit det lugnt och kollat på tv. Sedan ser jag fram emot att ha helgen ledig! Ska ta det så lugnt jag bara kan, och ta det som det kommer. 
Ha det så bra!
// Linda

Kommentera här: