Fjärde juli, 2019, 4th of July.

Hej allihopa!
 
Nu var det - åter igen - länge sedan jag skrev någonting, men passar på att göra en liten uppdatering nu i alla fall. 
 
Jag har för mig att mitt senaste inlägg var i augusti eller september förra året, och det har ändrats en hel del i mitt liv sedan dess kan man säga. Jag har väl först och främst bytt jobb, och bytt helt bytt yrke. Så nuförtiden jobbar jag inte längre inom Hemvården, eller inom vården, utan jobbar nuförtiden inom Hotell- och Restaurang-branschen som receptionist och cafébiträde på ett hotell här i Uppsala. Väldigt skönt att byta yrke kan jag säga er, och att få prova på någonting helt annat än det man varit van med. Samt att jag nu också kan använda mig mer utav engelskan och försöka lite traggligt med den spanska jag läste i skolan - vilket jag behöver träna upp. Men det går!
 
Jag har sedan i augusti/september även varit tillbaka till Nya Zeeland en sväng, vilket jag gjorde nu i slutet av Januari och var till i mitten av Februari. Det var helt underbart att komma tillbaka dit! Även om det är en lång resa dit, så kände jag att det var värt att åka dit och hälsa på dem jag bodde hos där borta. Det jag kände när planet flög in mot Nya Zeelands kust, samt flög in över Auckland var att jag äntligen var hemma igen. Sedan att komma till sommar och sol från vinter och mörker var ju så det var ju inte helt fel det heller.
 
Det enda jag gjorde när jag var på Nya Zeeland var att vara på gården jag var på första vändan till Nya Zeeland, och det var skönt att få träffa dem igen, då det kändes som att komma hem. Att få gosa med en mängder av djur är ju inte helt fel det heller för den delen. Det säger jag aldrig nej till!
 
Annars har jag endast jobbat på kan man väl säga. Åkte till Göteborg över en helg veckan innan jag åkte till Nya Zeeland, men annars har jag inte gjort några större resor någonstans. 
 
En kompis till mig har fått barn, en annan ska gifta sig senare i år, och sen fyller flera vänner jämt. Annars är det i stort sett endast jobb som är inplanerat för en framöver. Men ska försöka uppdatera/skriva mer frekvent i framtiden.
 
Ha dert så bra tills dess!
 
// Linda

Kommentera här: