Tankar på framtiden.

Sitter på rummet och lyssnar på musik och ser solen gå ner bakom friggeboden. Känner mig lite halvt om halvt sjuk, känns som om man är helt geggig i huvudet och har även lite ont i halsen. Inte alls kul så att säga. Men jag hoppas att det går över snart, för jag vill inte bli sjuk. Vill vara frisk och kry!

Igår så sökte jag nya kurser och nya program till vårterminen på universitetet och hoppas på att man kommer in på något. Hoppas i alla fall att man kommer in på de fristående kurserna om man inte kommer in på de program man sökte. Det jag sökte var Sjuksköterskeprogrammet här i Uppsala, och även Dietistprogrammet som även det håller hus här i stan. Får se om jag kommer in på någon av de utbildningarna. Om inte hoppas jag att jag kommer in på de två fristående kurserna jag sökte vilka är Spanska, baskurs A och Danska 1. Varför inte satsa på språk under våren? Då kan det ju vara bra att satsa på spanskan så att man inte tappar den och sedan även lära sig lite danska så att man fattar lite mer av vad danskarna säger när man stöter på dem i framtiden.

Har tänkt mer och mer på att jag kanske ska ta och skaffa hund när jag någon gång flyttar hemifrån. Har blivit mer och mer intresserad av hundar efter sommaren i England då jag jobbade på hundkenneln. Man blev ju liksom van vid att ha minst 11 hundar runt omkring sig hela tiden, och sen nu när man är hemma igen går man bara ut med en liten hund fem dagar i veckan. Men det är ju i alla fall någonting. Haha!

Hunden jag går ut med nu fem dagar i veckan heter Lova och är en blandras mellan cocker spaniel och pudel, och hon är verkligen hur söt som helst! Men hon är även lite galen av sig då hon är drygt 10 månader nu.


 Här har vi då Lova.  En riktig liten sötnos!

Några hundraser som jag verkligen har fäst mig vid och vilka jag verkligen tycker om efter jag kom hem från England är: Schäfer 1(har tyckt om dem förut också), Staffies 2(Staffordshire Bull Terrier), Greyhounds 3, och sedan några andra raser vilka jag inte vet vad de heter.  

1. Schäfer2. Staffordshire Bullterrier

3. Greyhound

Kommentera här: