Mördarträning + jobb.

Igår var jag ledig från jobben, och det var verkligen hur skönt som helst! Jag behövde verkligen gårdagen ifrån arbetet, men det höll mig inte borta från gymmet och ett pass med PT:n. Kan säga er att det verkligen var ett mördarpass för mig! Inte för att det var så intensivt, men fick göra saker som jag aldrig skulle göra självmant! 
Varför jag tyckte att det var ett mördarpass var på grund av att vi var utomhus och skulle springa - vilket jag verkligen inte tycker om! Först sprang vi från gymmet, förbi Svandammen, och sedan längs med Nedre Slotts, för att sedan springa upp till Carolina (Carolina Rediviva biblioteket). Därifrån skulle jag göra utfallssteg från Övre Slotts upp till slottet, för att sedan jogga ner för den backen, och det skulle jag göra tre gånger. Sedan gick vi till andra sidan slottet till backen som är mellan slottet och Akademiska sjukhuset. Där skulle jag jogga/springa halvvägs ner för backen, för att sedan ge järnet upp för backen. Kan säga er att det var verkligen inte kul!! Mådde verkligen inte bra! Jag fick en sådan blandad ångest/panikattack så att jag var tvungen att hålla tag i ett träd och verkligen koncentrera mig på att få ner pulsen, och att andas lugnt! Och jag skulle springa ner och upp fem gånger! Så det tog tid för mig att göra det, då det var hur jobbigt som helst mentalt för mig. Efter det skulle vi springa runt hela Akademiska sjukhusetområdet, och sedan igenom Stadsparken och tillbaka till gymmet. Som sagt, det var verkligen ett mördarpass, men jag tog mig igenom det, och det är jag glad över! Jag har inte sprungit så mycket sen... Högstadiet kanske? Så det var en pers för mig! ^^
Idag var jag däremot åter igen på ett av jobben, som denna gång var på sjukhuset - även om det inte är min vanliga arbetsplats, och det var en väldigt lugn dag, och efter att jag slutat plockade mamma upp mig och skjutsade hem mig. Så det har varit en väldigt lugn dag idag i alla fall, även om jag har haft träningsvärk i rumpa, ben, och anklar!
Ha det så bra!
// Linda

Kommentera här: